teachers

 

Όμιλος με θέμα: «Η ιστορικά στενή κι αμφίδρομη σχέση Μαθηματικών και Φυσικής»

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Φωτεινή Ζουλινάκη (ΠΕ03), Αριστέα Μπουλουξή (ΠΕ0401)

Συμμετέχουν 41 μαθητές (2 τμήματα) της Β΄ Γυμνασίου.
Ώρες διδασκαλίας: 2 κάθε Παρασκευή.

Είναι γενικά αποδεκτό ότι η Φυσική μελετά τη φύση, ενώ τα Μαθηματικά αφηρημένες δομές. Ωστόσο, πολλές μαθηματικές δομές εκφράζουν τους νόμους που διέπουν τα φαινόμενα. Οι σχέσεις Μαθηματικών και Φυσικής είναι πολύπλοκες και στην ιστορική τους εξέλιξη - από τον Αρχιμήδη μέχρι τον Αϊνστάιν - μαθηματικές δομές και θεωρίες των Φυσικών Επιστημών συμπλέκονται παράγοντας αναπάντεχα πολλές φορές αποτελέσματα ή και νέες επιστημονικές περιοχές. Την αξιοποίηση της διαλεκτικής σχέσης Μαθηματικών και Φυσικής με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στα Μαθηματικά και στη Φυσική κι αφετέρου την καλλιέργεια μαθηματικών κι επιστημονικών δεξιοτήτων, καθώς και επιστημονικού τρόπου σκέψης φιλοδοξεί να επιτύχει ο όμιλος αυτός.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Ειδικότερα επιδιώκεται οι μαθητές να:
• αναγνωρίζουν τη διαλεκτική σχέση μαθηματικών και φυσικών επιστημών κατά την ιστορική τους εξέλιξη από την αρχαιότητα έως και το 17ο αι.
• αναγνωρίζουν κι εξοικειωθούν με τη χρήση των πολυποίκιλων κοινών αναπαραστάσεων που χρησιμοποιούν τα μαθηματικά για να εκφράζουν και επιλύουν προβλήματα και οι φυσικές επιστήμες για να περιγράφουν και να ερμηνεύουν φαινόμενα.
• εφαρμόζουν την επιστημονική μέθοδο για την επίλυση προβλήματος – ερμηνεία φαινομένου και κατ’ επέκταση για την πραγματοποίηση οποιοδήποτε έργου τούς ανατεθεί.
• σχεδιάζουν και πραγματοποιούν απλά πειράματα.
• χρησιμοποιούν κι αξιοποιούν κατά τη μάθηση εκπαιδευτικά λογισμικά και το διαδίκτυο.
• εργάζονται ομαδικά αναπτύσσοντας ικανότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας.
• αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες αναγνωρίζοντας τη συμβολή τους στην ανάπτυξη του πολιτισμού.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
• Σημειώσεις και φύλλα εργασίας.
• Αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και του διαδικτύου.
• Πραγματοποίηση πειραμάτων.


Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε λεπτομερή παρουσίαση του ομίλου: https://docs.google.com/presentation/d/1XIuvVwQAix4Kqx_rkA2ebIL6uE69SjFJ5xqGQLbQ--I/edit?usp=sharing


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Α. Στην εστία γνώσης της Χαλκίδας

Πριν τις γιορτές οι υπεύθυνες καθηγήτριες του ομίλου αριστείας και δημιουργικότητας: «Η ιστορικά στενή κι αμφίδρομη σχέση μαθηματικών και φυσικής», Φωτεινή Ζουλινάκη (ΠΕ03) και Αριστέα Μπουλουξή (ΠΕ0401), είχαν προγραμματίσει εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών του ομίλου στην εστία γνώσης της Χαλκίδας στις 16 Ιανουαρίου 2015.
Έτσι, παρακάμπτοντας τις δυσκολίες και γεμάτοι αισιοδοξία, το πρωί της Παρασκευής, 16/1/2015, ξεκινήσαμε για την πόλη με τα «τρελά νερά». Ήμασταν παρόντες όλοι όσοι συμμετέχουμε στον όμιλο αριστείας και δημιουργικότητας «Η ιστορικά στενή κι αμφίδρομη σχέση μαθηματικών & φυσικής» -δηλαδή για να είμαστε ακριβείς όσοι ήμασταν υγιείς- και οι καθηγητές Μάνος Ριτσατάκης (ΠΕ0401) και Αθανασία Μπινίσκου (ΠΕ01).
Μάλιστα τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τη χαρά που είχαμε να βρίσκονται μαζί μας!
111 222 333 44
Φθάνοντας στη Χαλκίδα κατευθυνθήκαμε στο κόκκινο σπίτι, όπου συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η μελωδία του σύμπαντος», με το οποίο γίνεται προσέγγιση των εννοιών και των φυσικών νόμων που διέπουν το σύμπαν και τη διαδραστική έκθεση, η οποία παρακινεί τους μαθητές να προσεγγίσουν και να εισχωρήσουν στα μαθηματικά της φυσικής, της τεχνολογίας και της καθημερινής ζωής.
55 66
Οι σκοποί και στόχοι της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης αυτής ήταν πλήρως εναρμονισμένοι με τους σκοπούς και στόχους του ομίλου μας και οι εμπειρίες που αποκομίσαμε μοναδικές! Περάσαμε δε, τόσο ευχάριστα και δημιουργικά, που ευχόμαστε τέτοιες δραστηριότητες να πραγματοποιούνται συχνότερα!
777
Συνοδοί καθηγητές: Αριστέα Μπουλουξή, Μάνος Ριτσατάκης, Αθανασία Μπινίσκου



Β. Στην Ιταλία (Ρώμη, Φλωρεντία, Βίντσι, Πίζα, Σιένα)

888
Σε συνεργασία με τους ομίλους:
---«Γυρίζοντας σελίδα στο κινηματογραφικό γύρισμα: λογοτεχνικό και κινηματογραφικό εργαστήρι Γυμνασίου Αναβρύτων» http://gym-peir-anavr.att.sch.gr/activities/cineliterature.html,
--- "Εμείς και οι άλλοι: Όμιλος προβληματισμού σε θέματα διαπροσωπικών σχέσεων των εφήβων (διαφυλικές σχέσεις, ενδοσχολική βία -σχολικός εκφοβισμός, κοινωνικές δράσεις - σχέσεις..) - Εφαρμογές στη σχολική κοινότητα - Ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας" http://gym-peir-anavr.att.sch.gr/activities/omiloi2014-15/emeis-alloi/
--- "Παραμύθι και Μαθηματικά"
και με σκοπό τη συνειδητοποίηση αφενός της ολότητας και της ενότητας Επιστήμης-Τέχνης -Τεχνολογίας κατά τη συγκρότηση του πολιτισμού του Ανθρώπου κι αφετέρου τη διαπίστωση της διαλεκτικής σχέσης Επιστημών-Τέχνης-Τεχνολογίας κατά την πολιτιστική ανάπτυξη κι εξέλιξη.
Περισσότερα μπορείτε να βρείτε εδώ:
http://gym-peir-anavr.att.sch.gr/calendar/2015-04-18%20Italy/1.pdf
αλλά και στα ιστολόγια των συμμετεχόντων ομίλων και καθηγητριών.