teachers

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ (Σύνδεσμος με το Πρόγραμμα του Βρετανικού Συμβουλίου): κ. Καραγιαννίδου Ευαγγελία (ΠΕ 06- Αγγλικών)

ΘΕΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: “Life Skills” (Δεξιότητες Ζωής)

-- Υπεύθυνη Παρουσίασης/Υλοποίησης του Προγράμματος (British Council Athens): κ. Μαρία Νομικού
-- Συμμετέχοντες: Μαθητές/Μαθήτριες της Γ’ Τάξης (Γ1 Αρχάριοι)
-- Περίοδος Υλοποίησης του Προγράμματος: Β’ Τρίμηνο Φοίτησης (Ιανουάριος- Φεβρουάριος 2014)
-- Αξιολόγηση Προγράμματος: Δημιουργία Αφίσας ‘Life Skills’ (ομαδική εργασία/πόνημα)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Γιατί να διδάσκουμε τις Δεξιότητες Ζωής;
Οι Δημοκρατίες χρειάζονται, ενημερωμένους και υπεύθυνους πολίτες. Πολίτες που επιθυμούν να αναλάβουν ευθύνες για τους εαυτούς τους αλλά και για την κοινότητά τους και να συμβάλλουν με τη σειρά τους σε κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Οι Δημοκρατίες βασίζονται σε πολίτες που, μεταξύ άλλων:
• είναι γνώστες των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους
• είναι γνώστες κοινωνικών και πολιτικών θεμάτων του κόσμου
• είναι ανήσυχοι για την ευημερία των άλλων
• έχουν ξεκάθαρες απόψεις και επιχειρήματα
• έχουν την ικανότητα να επηρεάζουν τον κόσμο
• είναι δραστήριοι στην κοινότητά τους
• είναι υπεύθυνοι ενεργοί πολίτες


Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης για τις Δεξιότητες Ζωής;
Η εκπαίδευση για τις Δεξιότητες Ζωής περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα διάφορων στοιχείων μάθησης, όπως:
• Γνώση και κατανόηση πάνω σε θέματα όπως: νόμοι και κανόνες, δημοκρατική διαδικασία, μέσα μαζικής ενημέρωσης, ανθρώπινα δικαιώματα, διαφορετικότητα, χρήμα και οικονομία, βιώσιμη ανάπτυξη και ο κόσμος ως μια παγκόσμια κοινότητα. Και έννοιες όπως: δημοκρατία, δικαιοσύνη, ισότητα, ελευθερία, εξουσία και κράτος δικαίου
• Δεξιότητες και ικανότητες: Κριτική σκέψη, ανάλυση πληροφοριών, έκφραση απόψεων, ικανότητα συμμετοχής σε διάλογο, ικανότητα διαπραγμάτευσης, επίλυση συγκρούσεων και συμμετοχή στην κοινοτική δράση
• Αξίες και στάσεις ζωής: Σεβασμός στη δικαιοσύνη, τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου, τη διαφάνεια, την ανοχή, θάρρος να υπερασπιστείς την άποψή σου και προθυμία να ακούς, να συνεργάζεσαι και να υπερασπίζεσαι τους άλλους.


Οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι μάθησης στην Εκπαίδευση για τις Δεξιότητες Ζωής είναι:
• ενεργείς: δίνουν έμφαση στη μάθηση μέσω της πράξης
• διαδραστικές: μέσα από συζήτηση και δομημένο διάλογο
• σχετικές: επικεντρώνονται σε ζητήματα της πραγματικής ζωής που αντιμετωπίζουν οι νέοι
• κριτικές: ενθαρρύνουν τους νέους να σκέφτονται και να κρίνουν μόνοι τους
• συνεργατικές: μέσα από ομάδες εργασίας και συλλογικές διαδικασίες
• συμμετοχικές: δίνοντας στους νέους λόγο πάνω στη μάθησή τους και την προσωπική τους ανάπτυξη.









Συνοπτική περιγραφή της θεματολογίας των συναντήσεων της ομάδας:
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1η: Θέμα: "Σαλπάροντας σε μια νέα χώρα", Δραστηριότητα: "Ανθρώπινα Δικαιώματα"
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 2η: Δραστηριότητα «Δικαιώματα και Υποχρεώσεις»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 3η: Δραστηριότητα «Κάθε ψήφος μετράει!»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 4η: Δραστηριότητα «Στερεότυπα- Προκαταλήψεις»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 5η: Δραστηριότητα «Ας συζητήσουμε!»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 6η: Δραστηριότητα «Πού θα ήθελα να είμαι σε 15 χρόνια;»

Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Καραγιαννίδου Ευαγγελία